Det er noe rart inne på kontoret – en bildefortelling med rim

I dag er det noe rart inne på kontoret. Har noen malt veggene, eller kanskje bordet? Jeg skjønte straks at noe var på gang, når vennene mine stod utenfor og sang.

kompaSANY0475

Inn gjennom hullet prøver jeg å kikke, men hva det rare er, det ser jeg ikke.

kompaSANY0471

Auntie Kikki, åpne døra så vi kan gå inn! Er det noe rart der, eller er det bare oppspinn?

kompaSANY0473

Jentene måper og guttene peker. Vi kan ikke tro det, det er digrekompaSANY0474

KASSER MED LEKER!

kompaSANY0472

Lekene har kommet langveisfra, gitt av Holtes snille elever. De har samlet inn for dem som ikke har tre TVer. Nå blir de julepresanger i mars, gitt med en klem. Men vi må vente helt til vi blir henta for å gå hjem. Når Mamma kommer, skal jeg få min egen bil. Den skal jeg gjemme så godt at jeg håper jeg ikke blir senil.

kompaIMG_5793

Auntie Kikki synes det er gøy å gi bort småbiler og bamser, men så brått idyllen stanser.

kompaIMG_5792

“Er det bare de som reiser hjem som skal få? Jeg henter sekken og begynner å gå!” Midt i  et felles rømningsforsøk, ja barnestim om du vil, ble det ikke lett å få utdelingen til.

kompaIMG_5791 paint

Jeg tror ikke noen klarte å rømme, men lekekassene var lette å tømme. På en-to-tre var alt adoptert, håper Barbiedokken allerede var vaksinert.

Det vil jo som oftest gå bra til sist. Og hvor jeg har gjemt lekebilen min, det skulle du bare visst!

kompaIMG_5795

 

Takk til Holte for alle lekene, takk til broren min Tore for å være kul og betale skyhøy porto, takk til ungene på Miles for å være verdens blideste og mest takknemlige barn.

Dette innlegget ble publisert i Miles2Smiles og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

