Men hva gjør du egentlig der nede i Uganda?

Godt spørsmål. Jeg velger å besvare det med hjelp av fotografier og en videoblogg. Dagene her blir fylt med mye jobbing, men vi får nå tid til andre ting også.

kompa014

For et par uker siden arrangerte kirka vår dåp ved Lake Victoria. Det var masse folk der, noen var der for å bli døpt og andre bare for å være med på festen. Det var mat, ballspill, hoppeslott og det hele. Jammen dukka ikke en original fra kirka også opp, som jeg synes scorte full pott på klesfronten for anledningen.

kompa009

Meg og Marie Louise fikk en leksjon i rumpevrikking av ei som virkelig kunne faget. Jeg vil ikke påstå vi ble så veldig mye flinkere.

kompa007

Vi går mye rundt i Kampala by, som det har tatt fire måneder å forstå seg på. Det lureste er egentlig å gå seg vill, for da kan man ende opp med å få se et stilig hinduistisk tempel, eller valgkampanjer med hundrevis av ivrige tilhengere. kompa010

Kalewre, området der vi bor, kan være både vanvittig travelt og utrolig avslappet. Jeg får alltid fred i sjela når jeg ser den lokale saueflokken. De har en del hobbyer, som å beite i veikanten eller få latterlig søte lam veldig ofte. Man kan lære mye av folk som bor i Kalewre. Jeg fikk for eksempel lov til å smake på en lokal spesialitet kalt jumomba (tror jeg) i grønnsaksboden til ei mor her om dagen. Jumomba er ikke mindre enn en steinlignende sak lagd av jord som kvinner spiser når de er gravide. Det fikk jeg forøvrig ikke vite før etter at jeg hadde spist den.

kompa011

Vi har det faktisk veldig godt her nede. Jeg synes vi er et flott team, de fire jentene i Det Rosa Palasset.

kompa005

Naomi digger å gå med fine kjoler og ta kule bilder

kompa004

Marie-Louise digger å sole seg og være skikkelig blid

kompa006

Birgit digger å bli kjent med nye mennesker

Når man trodde gjengen ikke kunne bli bedre, får plutselig Birgit besøk av Mari, ei veldig tøff jente som har kommet hele veien til Kalewre og er med oss på jobb på Miles2Smiles. For det vi gjør mest av alt her nede i Uganda er jo å være med alle ungene der. Hvis du lurer på om det fortsatt går an å synes at ugandiske unger er de mest sjarmerende i hele verden, ta en titt på denne krabaten.

kompaIMG_5044

kompaIMG_5046

Oioioi. Ukens videoblogg er fra en arbeidsdag på Miles2Smiles, møt hyggelige Auntie Marie, se oss jobbe og slite og bli takknemlig for at du får noe annet enn posho i nistepakka di.

Ett minutt 15
Dette innlegget ble publisert i Analoge bilder, Miles2Smiles, Vlogg og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Men hva gjør du egentlig der nede i Uganda?

  1. lillianaurora sier:

    åååh, Kikki! Jeg smelter heelt av det barnet..DE øynene..årh; takk, you made my day!!

    Veldig gøy å lese bloggen din. Du er skikkelig flink til å fortelle :)

Legg igjen en kommentar

