Skal det være en disadabag?

Dette inlegget (det er egentlig et ordspill, men det skjønner du først senere) har to punkter. Først vil jeg bare få uttrykt hvor glad jeg er i merkevarer som så helt tydelig er falske at man skjønner ikke hvorfor produsenten har tatt seg bryet med å prøve engang. Til min store glede fant jeg flere eksempler på dette da jeg var i Sørøst-Asia tidligere i år:

kompaCIMG2957

kompaCIMG2958

kompaCIMG3109kompaCIMG3519

Men når man er i Asia har man jo andre forhåpninger til sånt enn for eksempel i Afrika. Jeg har egentlig ikke tatt meg bryet med å lete engang, men så får jeg plutselig noe slengt rett opp i fanget her forleden dag. Og det som var så uventet, var produktet de hadde valgt å kopiere:

kompaCIMG5746

Virkelig? Alwags?

 

Da kan jeg gå videre til punkt to. Adventstiden er her! Det er fortsatt noe vi egentlig ikke helt kan tro, men vi tenkte det ble for dumt å la desember fly av gårde uten å lage vår egen adventskalender. Siden det er fire fredager til jul, fant vi ut at det passa fint å ha en episode hver fredag. De to første episodene vil være fra kjente og kjære Kampala, men de to siste vil ta sted i eksotiske Kenya, hvor vi skal tilbringe jula vår i år. Så dere er hjertelig invitert med på nedtellingen til julekvelden. Jeg kan dessuten informere om at videoen vår allerede er blitt sensurert i Tyskland. YouTube påstår det er på grunn av copyright (hvem kan vel eie julestemningen i en god gammel julesang?), men jeg tror vi har med en saftig krenkelse av ytringsfrihet på det bilaterale plan mellom Uganda og Tyskland å gjøre. Dette er en sak jeg skal se nærmere på, jeg skal ikke hvile selv om juleferien er i gang! Det kan jo uansett være lurt å se filmen før den blir sensurert også i Norge. Og til våre tyske fans er det bare å beklage på det dypeste.

I første episode er juleforberedelsene i full gang…

Ett minutt Adventskalender del 1 av 4
Dette innlegget ble publisert i Nonsens, Vlogg og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Skal det være en disadabag?

  1. Livet mitt ble bedre etter aa ha sett foorste episode. Takk Kikki og Birit!

Legg igjen en kommentar

